Trening siłowy przed sezonem sportowym

Korzyści płynące z prowadzenia zdrowego stylu życia zachęcają do zmian, ale jednak wciąż sporo jest ludzi, którym trudno jest się żegnać ze starymi przyzwyczajeniami. Okazuje się, że zdrowa dieta kojarzy się z ograniczeniami i wyrzeczeniami, zaś na sporty patrzy się przez pryzmat wysiłku. Plany z przejściem na zdrowszy styl życia odkłada się na bliżej nieokreśloną przyszłość. Czy jednak faktycznie te zmiany są aż tak straszne? Może jednak dobrze jest się do nich przekonać i powoli i stopniowo wprowadzać je w życie? Od czego zatem zacząć? W diecie zamiast od razy ograniczać ilość kalorii i wszystkiego co niezdrowe, można wprowadzać ograniczenia na jeden dzień, zarządzić bezmięsne poniedziałki, wtorki bez słodyczy itd. z kolei ze sportem równie nie warto rzucać się od razu na głęboką wodę. Zamiast od razu biegać i to na coraz dłuższych trasach, lepiej jest najpierw zacząć spacerować, później maszerować, a dopiero potem zacząć stopniowo truchtać i biegać. Formę fizyczną można podnieść w jeszcze inny sposób. Można przecież zapisać się na zajęcia na siłowni, a zestaw ćwiczeń również dopasować do własnych chęci i możliwości. Najpierw zacząć można od treningu raz na 2 tygodnie, później można zacząć pokazywać się na siłowni raz na tydzień, a z czasem jeszcze bardziej zwiększyć tę częstotliwość.

You can leave a response, or trackback from your own site.