Trening cardio i bezpieczne jego wykonywanie

Trening cardio zwiększa wytrzymałość i prowadzi do poprawy ogólnej kondycji. Są to jednak bardzo wymagające ćwiczenia. Można je wykonywać nie częściej niż trzy razy w tygodniu, gdyż można poważnie nadszarpnąć stan swojego zdrowia. Trening cardio jest to zestaw ćwiczeń bardzo obciążających organizm. Szybko się męczymy, dlatego też trening taki zazwyczaj nie trwa dłużej niż dwadzieścia minut. Wykonywanie go w regularnych odstępach zdecydowanie poprawia kondycję. Jeśli jednak zwiększymy częstotliwość ćwiczeń, możemy spodziewać się szybkiego osłabienia organizmu. Nie poleca się ich dla osób z sporą nadwagą oraz chorobami krążenia. Część osób zachęca do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Warto jednak z rozsądkiem podejść do takiej propozycji. Nawet wykonywanie ćwiczeń w domu przy uchylonym oknie w marcu, może grozić nam raczej przeziębieniem niż komfortowym treningiem. Nie warto więc ryzykować długotrwałego osłabienia organizmu. Jeśli ćwiczymy na dworze, powinniśmy się odpowiednio ubrać. Chłód jak i przegrzanie są naszymi wrogami, dlatego też jeśli nie jesteśmy pewni pogody, lepiej ćwiczyć w domu lub na siłowni. Ostrożność powinniśmy także zachować z forsującymi ćwiczeniami. Jeśli jakiejś pozycji nie jesteśmy w stanie przyjąć po prostu opuśćmy ćwiczenie. Możemy do niego wrócić po jakimś czasie.

You can leave a response, or trackback from your own site.