Powody podejmowania aktywności fizycznej

Często mówi się, by prowadzić aktywny styl życia i uprawiać sporty. Jeśli jednak po przyjściu z pracy jesteśmy tak zmęczeni, że pragniemy jedynie rozsiąść się w fotelu i zwyczajnie odpocząć, musimy szukać innej drogi. Aktywność powinniśmy wtedy połączyć z odpoczynkiem. Nawet jeśli będzie to tylko piętnastominutowy spacer do lasu. Motywacji musimy szukać w tym, co chcemy osiągnąć. Jeśli zazdrościmy koleżance płaskiego brzucha, warto w momencie, gdy nie będzie chciało nam się ćwiczyć wyobrazić sobie go oraz naszą niezbyt zachęcającą oponkę. Podobnie wygląda to z innymi partiami ciała. Jeśli jednak zrobimy listę naszych niedoskonałości i przygotujemy sobie rozbudowany zestaw ćwiczeń na całe ciało, nie uda nam się nic osiągnąć. Zbyt duży zestaw sprawi, że nie tylko będziemy zmęczeni po ćwiczeniach, ale osłabimy nasz organizm. Najpewniej też szybko zrezygnujmy, a samo myślenie o codziennych ćwiczeniach będzie w nas budziło zniechęcenie. Zamiast tego warto zająć się jedną partią ciała i wykonywać krótki, nawet dwudziestominutowy trening, ale codziennie. Wtedy nie tylko nabierzemy przyzwyczajenia do codziennych ćwiczeń, ale też będą one przychodziły nam o wiele łatwiej, gdyż będą krótsze. Jeśli uda nam się wytrwać w postanowieniu, wkrótce powinny pojawić się pozytywne efekty. Jeśli nie, należy zmienić zestaw na bardziej wymagający.

You can leave a response, or trackback from your own site.